joi, 5 ianuarie 2012

Ce este kitschul?

Etimologia cuvantului “kitsch” vine din germana si s-ar traduce ca “stil prost” sau ceea ce noi numim “de prost gust”. Termenul se foloseste cu precadere pentru a defini obiectele decorative pseudo artistice. Desi perceptia fiecaruia fata de acest fenomen este diferita, poate fi considerat kitsch orice obiect de proasta calitate, lipsit de bun gust, usor de imitat, ce promoveaza clisee obisnuite.

Exemplele cel mai des intalnite de kitsch:
1. Carpetele “Rapirea din Serai” ori “Cina cea de taina”.
2. Servicii de tuica, sampanie sau vin puse la loc de cinste in vitrina bibliotecii.
3. Diversele bibelouri puse la vedere, ca obiecte de reala mandrie.
4. Obiectele crosetate, puse pe mobilier.
5. Florile din plastic.
6. Icoanele sau statuetele cu luminite, sau cu termometru.

Tu ce consideri ca este kitsch-ul si cum il tii la distanta! :)

Un comentariu:

  1. Sunt de acord cu toate cele 6 puncte in care ai descris kitsch-ul. Urasc bibelourile (alea in forma de balerina, peste, ingeras sau mai stiu eu ce, care acum 20 de ani erau in casa fiecarui roman), meleurile (numa' aduna praf degeaba si n-au nici un folos), florile de plastic (oare cine le-a inventat, nu erau alea adevarate suficient de frumoase?). Nu tin in casa nici un fel de obiect de decor, ca ar insemna sa imi fac eu singura mai mult de lucru cu stersul prafului. Pentru mine, daca un obiect nu are intrebuintare practica, daca nu foloseste la nimic, alec obiect nu isi are loc in casa mea. Iar daca mi s-a intamplat sa primesc kitsch-uri cadou, acele lucruri inutile au ajuns la gunoi.

    RăspundețiȘtergere