miercuri, 21 decembrie 2011

Portocale?? Minole?? Clementine??

Astazi m-am contrazis cu cineva pe seama unui motiv ciudat! Persoana respectiva imi spunea ca nu face nicio diferentiere, din punctul de vedere al gustului intre diferite citrice: portocale, minole, clementine si mandarine =)).
Asa ca am facuut un experiment, am cumparat niste portocale, mandarine si clementine (din pacate, minole nu am gasit) si le-am taiat bucati. Si in timp ce era legata la ochi, trebuia sa ghiceasca ce anume mananca!
Rezultatul: Dezastru total! = ))). Nici acum nu imi vine sa cred ca nu isi dadea seama ce anume mananca, desi mie mi se pare ca e diferenta foarte mare intre ele!
Special pentru ea, realizez aceasta postare! :)))

Portocala este unul dintre cele mai bune cadouri ale naturii. Este cel mai raspandit fruct dintre citrice. Este o sursa bogata in vitamine cum ar fi vitamina A, B, C, in calciu si de aceea este un fruct foarte bun pentru sanatate. Fata de alte fructe, portocala este un fruct superior in ceea ce priveste cantitatea de calciu. De asemenea aceasta contine sodiu, potasiu, magneziu, cupru, sulf si clor.
Beneficiile naturale: scaderea febrei, indigestie, constipatie ori acnee.

Mandarinele sunt turtite, coaja este de culoare portocaliu deschis si portocaliu-rosu atunci cand sunt coapte, iar bucatile pot fi usor detasate intre ele. Semintele sunt mici si ascutite la un capat.
Mandarinele se mananca pur si simplu, sau se folosesc pentru salate, budinci sau prajituri. Uleiul care iese din coaja este folosit pentru lumanari cu miros, gelatine, inghetate, guma de mestecat. Esenta acestui ulei este folosita si in bauturile racoritoare sau alcoolice.
 

Clementinele sunt o incrucisare dintre mandarine si portocalele amare. Nu au samburi.Din clementine se face un suc unic, fiind in acelasi timp si dulce si acrisor. Clemeninele sunt folosite la fel ca si portocalele, fiind mancate pur si simplu, sau taiate pentru salate de fructe, adaugate la sosuri sau taiate pentru decorarea torturilor
Beneficii pentru sanatate: diete de detoxifiere, urticarii, pietre la rinichi.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu